Cine vinde ?
Puneți-vă în situația clienților dumneavoastră. Știți de ce vă cumpără produsele sau serviciile?
Prețul dumneavoastră este potrivit?
Reduceți pur și simplu prețul între 20% și 30% ori de câte ori clienții o cer sau bilanțul devine înfricoșător?
Ați stabilit o piață țintă sau un plafon de vânzări pentru următoarele 12 luni?
Nu aveți nevoie de grafice complicate sau consultanți scumpi pentru a dezvolta un sistem de marketing eficient. Dar aveți nevoie de un plan. Un plan de marketing vă oferă o hartă care vă poate conduce acțiunile și vă poate arăta drumul. Un plan de marketing vă poate ajuta să:
Identificați ce clienți reprezintă perspectiva cea mai bună pentru dumneavoastră.
Evaluați datele despre companie în funcție de industria și piața dumneavoastră.
Să urmăriți rezultatele pentru a învăța ce funcționează și ce nu.
Fără un plan, ați putea să vă mișcați repede, dar s-ar putea să vă îndreptați în direcția greșită. Aici sunt cinci pași pentru a dezvolta un plan de marketing strategic și practic.
Pasul 1: Poziționați-vă produsul
Pasul 2. Explorați-vă potențialul creativ
Pasul 3: Ascultați părerile clienților
Pasul 4: Schițați planul
Pasul 5: Urmăriți rezultatele
Mulți oameni de afaceri nu fac o bună diferențiere între promovare, publicitate și relații publice. Acestea sunt căile mesajului sau campaniei, nu marketingul ca atare. Cele patru caracteristici ale marketingului sunt:
Produsul: Trebuie să aveți produsul sau serviciul potrivit cu piață dumneavoastră.
Prețul: Trebuie să vindeți produsul sau serviciul dumneavoastră pentru o sumă care să spună clienților vizați că este o afacere bună.
Promovarea: Trebuie să creați o percepție adecvată prin multiple canale de comunicare, incluzând afișe, e-mailuri, pliante, broșuri și cărți poștale, spoturi TV și radio, anunțuri în ziare sau reviste, pe Internet și altele.
Locul: Trebuie să distribuiți produsul dumneavoastră în locurile în care clienții vizați îl pot găsi cu ușurință.
Dacă puteți pune produsul sau serviciul potrivit la prețul potrivit în fața clientului potrivit, ați reușit. Țineți minte că nu vânzările masive sunt cheia succesului. Profitul este. Scopul marketingului este să genereze interes și recunoaștere, care vor duce către vânzările ce pot propulsa profitul. Acesta este motivul pentru a crea o strategie. Doriți să modelați mesaje convingătoare pentru clienții vizați. De asemenea, doriți mesaje care să promită doar ceea ce oferiți cu adevărat.
Cui vindeți?
De ce au nevoie clienții?
Începeți prin a lua notițe. Descrieți starea și mărimea locului dumneavoastră pe piață, cum vor funcționa vânzările și distribuția, clienții vizați - vârsta, venitul, locurile și modurile de achiziție - și cum se plasează produsele dumneavoastră în comparație cu cele ale competitorilor.
Ascultați părerile clienților
Trebuie să știți cum reacționează clienții la calitatea și prețul produselor dumneavoastră, la servicii și livrare, imagine și marcă - pe scurt, tot ce influențează decizia lor de a cumpăra.
Pentru a afla ce gândesc clienții, întrebați-i.
Faceți un sondaj unora dintre clienții existenți precum și celora pe care i-ați dori drept clienți.
Dați telefoane personal sau trimiteți-le chestionare prin e-mail sau cărți poștale. Adăugați și bonusuri pentru a stimula participarea, de exemplu reduceri sau monstre gratuite.
Oamenii de afaceri sunt deseori surprinși de ceea ce spun clienții. De exemplu, o firmă a învățat dintr-un chestionar că recepționiștii săi erau ursuzi cu clienții la telefon. Cum să afli dacă nu întrebi clienții?
Pe baza a ceea ce ați învățat, pregătiți o analiză care să descrie afacerea dumneavoastră în noi perspective:
Puncte tari : Ce face ca afacerea dumneavoastră să prospere?
Puncte slabe : Unde este afacerea vulnerabilă?
Oportunități : Ce condiții sau segmente de piață pot duce către dezvoltare?
Amenințări : Cum vă faultează competitorii? Ce poate amenința succesul?
Un sumar al poziției dumneavoastră pe piață și al scopurilor.
O definiție a ceea ce vă așteptați să realizați într-o perioadă de timp specificată. De exemplu: "Vom vinde 150 unități până la începutul celui de-al patrulea semestru."
O lista a piețelor țintă, incluzând segmente și arii de nișă.
O strategie potrivită pentru fiecare segment sau piață.
Cheltuieli, resurse și modul în care vor fi alocate.
Canale de marketing. Aici alegeți ce tipuri de materiale de marketing și de vehicule de distribuție veți folosi pentru a atrage clienții vizați, incluzând pliante, cărți poștale, marketing prin e-mail, liste de noutăți, site-uri Web și altele.
Chiar dacă planurile sunt excelente, fără stabilirea persoanelor responsabile și a termenelor limită, eforturile de marketing pot da greș.
În încheiere, nu vă culcați pe lauri. Piețele se schimbă mereu și trebuie să fiți pregătit. Asigurați-vă că reanalizați în fiecare an planul pentru a vedea dacă nu este cazul să vă revizuiți scopurile.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
interesant!
Trimiteți un comentariu