1. Clientii nu vor sa le faci prezentari, sunt satui de reclame si pliante, nu vor sa le povestesti despre cat de minunat este produsul/serviciul pe care-l vinzi. Clientilor nu le pasa nici de tine, nici de ceea ce vinzi, nici de compania pe care o reprezinti. Clientii sunt la fel de egoisti ca si tine! De aceea, clientii vor sa fie intrebati despre problemele si nevoile lor, vor sa fie asculati pana la capat atunci cand vorbesc despre ceea ce-i doare, vor sa descopere cu ajutorul tau solutii cat mai ieftine si cat mai usor de implementat la problemele lor.
2. Clientii nu vor sa stea de vorba cu agenti de vanzari care nu sunt profesionisti in domeniul lor de activitate. Daca vinzi creditul de nevoi personale al bancii X, atunci trebuie sa stii totul despre credite si leasing, despre cat mai multe tipuri de credite si de leasing-uri. Daca vinzi autovehicule marca Y, atunci trebuie sa cunosti cat mai multe despre autovehicule in general, despre cum sa le prelungesti durata de viata, cum sa diminuezi costurile de intretinere etc.
3. Nu conteaza ce zice clientul, ci ceea ce gandeste clientul! Cand clientii spun propozitii/fraze gen “lasa-ma sa ma mai gandesc!”, “te sun eu cand ma hotarasc”, “te mai caut eu”, “nu prea folosesc telefonul mobil/nu prea raspund la telefonul mobil” etc, clientii gandesc “agentul acesta de vanzari ma minte in fata”, “e scump”, “e de proasta calitate”, “agentul acesta de vanzari nu stie sa vorbeasca” etc.
4. Zambeste! Un vechi proverb chinezesc spune ca “Cine nu stie sa zambeasca, nu trebuie sa-si deschida pravalie”.
5. Nu discuta niciodata in contradictoriu cu clientii. Chiar si atunci cand este evident ca gresesc. In astfel de situatii propune clientului sa descoperiti impreuna dintr-o sursa autorizata adevarul cu privire la afirmatia sa.
6. Cand esti intr-una din zilele in care nu ai chef sa te intalnesti cu clientii, iesi la cumparaturi fara bani in buzunar! Du-te si "cumpara" in primul rand produsele concurentilor directi si indirecti. Descopera astfel cum mai sta piata si remarca ce-ti place in comportamentul / limbajul oamenilor de vanzari pe care ii intalnesti. Tot ce-ai invatat astfel, aplica apoi in relatiile cu clientii.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
Documentaţi-vă de la surse cu expertiză.
http://salesreps.ro
Trimiteți un comentariu