Nu e corect ca votul meu sa fie egal cu al lor....



Cu ceva timp in urma povesteam cu un prieten, aviator de meserie,acesta avea o opinie cel putin interesanta: sustinea o varianta a votului cenzitar. Iata cateva din argumentele sale: Eu si cu sotia mea castigam lunar net aproximativ 8.000 lei,suma din care ne intretinem noi si cei doi copii ai nostri,suplimentar platim si impozite,taxe in valoare de minim 2.000 lei.O alta familie oarecare are 6 copii dar nici sotul nici sotia nu lucreaza nicaieri,traind toti din ajutoarele sociale pe care le platesc eu si sotia mea... Cand mergem la vot, noi votam, ei voteaza, rezultatul este de 2 - 2. Peste 10-15 ani in schimb situatia se schimba radical fiindca familia mea o sa aiba 4 voturi iar a lor o sa aiba 8 cu toate ca reducand la absurd familia mea a ajutat sa supravietuiasca, sa traiasca cealalta familie...Nu cred ca este corect ca ei sa poata decide pentru mine si mi s-ar parea corect ca ei sa aiba impreuna maxim 3 voturi iar eu sa detin impreuna cu familia mea minim 4 voturi deoarece ei nu au murit de foame si nevoi datorita mie si familiei mele... macar asta sa fie multumirea mea sa-mi hotaresc singur viitorul...
Interesanta opinie, se aseamana putin cu votul cenzitar din secolele 18-19 cand numarul de voturi de care dispunea fiecare era direct proportional cu averea si rangul social

Niciun comentariu: